OWBrabantse2015ROOSENDAAL – Ter ere van het laatste grote toernooi voor de zomervakantie waren 18 STE kata- deelnemers en 4 STE kumitedeelnemers naar Roosendaal gekomen.

Om 9.00 uur mochten  Thijs, Bena en Myrthe de aftrap doen. Thijs, cat. 1 jongens 7-9 jaar, liep 2 geweldige rondes ( Heian Shodan, heian Nidan) De eerste won hij met 2-1 en de tweede verloor hij met 3-0. In de herkansing ging hij gewoon door maar haalde net geen 3eplek.  Ook Bena liep in cat.1 jongens 7-9 jaar. Bena won de eerste drie wedstrijden (3-0 , 2-1, 3-0) maar moest in de halve finale zien dat hij net verloor met 2-1. Bena mocht wel herkansen en won deze met 3-0. Hierdoor behaalde hij een mooie 3e plek. Beide heel erg goed gedaan.

OWBrabantse2015aMyrthe,cat.4 meisjes 10-12 jaar groen t/m bruin, won de eerste twee wedstrijden ( 4-1 en 3-2). In de derde ronde moest ze haar meerdere erkennen en verloor met 5-0. In de herkansing verloor ze nipt met 3-2. Jammer, maar je hebt hele goede kata’s laten zien.

Daarna mochten Melih en Milan hun kata’s laten zien in de cat. 5 jongens 10-12 jaar wit t/m oranje. Melih won de eerste wedstrijd met 3-0, de tweede verloor hij. In de herkansing won hij de eerste, maar verloor de tweede ronde. Hierdoor mocht hij net niet voor de derde plek strijden.   Milan won de eerste en tweede wedstrijd, maar verloor in de kwart finale. In de herkansing won hij de eerst, tweede wedstrijd, maar voor de derde plek verloor hij nipt met 2-1. Beide heel erg goed gelopen en top gepresteerd.

Renske, cat 7 meisjes 13-15 jaar wit t/m groen, was de eerste wedstrijd uitgeloot en mocht in de tweede ronde starten. Ze won de deze wedstrijd met 3-0 9 (heian Godan)  Hierdoor kwam ze meteen in de finale. Hier liep Renske Empi, maar verloor nipt met 3-2. Toch behaalde ze een verdiende 2e plek. Renske heel erg goed gedaan.

OWBrabantse2015carlosToen mochten Pepijn, Christopher, Alexander en Roy aantreden in de cat. 6 jongens 10-12 jaar groen t/m bruin. Pepijn won de eerste en tweede ronde ( Heian Nidan 4-1 en Heian Godan 5-0) in de kwart finale verloor hij met 5-0. In de herkansing Won hij de eerste ( Jion 4-1) tweede (Jion 5-0) maar voor de derde plek verloor hij met 5-0 ( jion). Helaas Pepijn, je hebt erg sterk en goed gelopen.  Alexander had in de eerste ronde een bye maar in de tweede ronde was zijn tegenstander net te sterk (3-2). Zijn tegenstander verloor daarna en Alexander had geen herkansing. Jammer, de volgende keer beter.

Christopher liet wederom zien waarom hij in de selectie zit. Ronde 1won hij met 5-0, de tweede met 3-2, daarna met 5-0 en daarna met 3-2. Hierdoor kwam hij in de finale. Deze was zo spannend dat zelfs de scheidsrechters het moeilijk hadden. Christopher verloor de wedstrijd met 3-2, maar behaalde wel een 2eplek. Proficiat, heel goed gedaan. Roy verloor zijn eerste wedstrijd ( yondan), helaas verloor zijn tegenstander van Christopher in de halve finale en kreeg Roy geen herkansing. Jammer, maar ook dat gebeurd wel eens. Toch heel goed gedaan.

Toen mochten Eva vd Velden en Julia hun kunsten laten zien in de cat. 8 meisjes 13-15 jaar blauw t/m zwart. Eva won de eerste ( Gojushiho Sho), tweede (Kanku Sho) en derde (kanku sho) ronde met 3-0. Hierdoor kwam ze in de finale (Gojushiho Dai) maar verloor deze nipt met 2-1. Jammer, maar toch heel erg goed gedaan met je 2e plaats. Julia had in de eerste ronde een bye en in de tweede ronde (Gojushiho Sho) verloor ze verrassend van haar tegenstander die later een 3e plek behaalde. Omdat de tegenstandster in de halve finale verloor had Julia geen herkansing. Jammer, Julia maar toch heel goed gelopen.

Bas, Daan, Edwin en Lukas mochten aantreden in de cat.10 jongens 13-15 jaar blauw t/m zwart.OWBrabantse2015renske

Daan won al zijn eerste 3 rondes (5-0 enpi,5-0 Kanku sho,5-0 Kanku sho) en behaalde de finale waar hij nipt won met 3-2 (Unsu)en een 1e plek behaalde. Daan heel erg goed gedaan. Bas liep in de eerste ronde Enpi maar verloor nipt met 3-2. Zijn tegenstander kwam niet verder waardoor hij geen herkansing kreeg. Jammer, wel heel goed gelopen.

Lukas won de eerste en tweede ronde (Jion 3-2, Enpi 5-0), de derde ronde verloor hij met 5-0 van Daan. In de herkansing verloor hij met 4-1. Jammer Lukas, wel heel erg goed gedaan.  Edwin won zijn eerste wedstrijd (Heian Godan 3-2) , maar verloor de tweede ronde met Enpi. Hierdoor had hij wel recht op een herkansing, maar die verloor hij met Heian-Godan. Edwin ook erg goed gedaan.

Vervolgens mocht Casper, cat 13 heren 16+ wit t/m blauw. Casper verloor zijn eerste wedstrijd met 4-1, maar omdat zijn tegenstander meteen in de finale zat, werd hij derde. Casper gefeliciteerd met je 3e plek.

Als laatste mocht Rick aantreden, cat. 14 heren 16+ bruin t/m zwart. Rick verloor zijn eerste ronde (Gankaku 4-1). Helaas behaalde zijn tegenstander niet de halve finale, waardoor Rick geen herkansing kreeg. Ook Rick heel erg goed gelopen.

Bij de kumite waren de STE deelnemers ook op stoom. Driekwart vocht zich naar het erepodium. Didi en Renske werden derde. Carlos won alles behalve de laatste ronde en haalde zilver. Fernando deed het goed, maar zat in een zeer zware poule met 13, 14 en 15-jarigen en redde het niet om eremetaal te bemachtigen.

Wederom vonden de coaches dat jullie heel goed hebben gelopen en dat er bij sommigen een hele vooruitgang te zien is. Ga zo door. Alvast een fijne vakantie