vanen5jul15e
TILBURG – Zondag 5 juli 2015, met 29 graden buiten en 36 in de zaal een mooie dag om verhitte strijd te leveren voor team Elhatri op het Vanentoernooi.

Onder leiding van coaches Anita Dekker, Casper Bruins en Matty Pleumeekers, en onder het toeziend oog van Sensei, gingen de 13 leden van Elhatri aan de slag. Dit keer een grote groep met een aantal pupillen, dat voor het eerst op een vanentoernooi waren. Dit waren Aïda Muhic, Dirkje Passon, Jelle Hageman en Leo Tan.

Ondanks hun tweede keer op een vanentoernooi was het voor Bena Mulya, Jaume Kelleners, Mert Karadag en Thijs Dekker nog steeds spannend. Gelukkig konden ze rekenen op de support van hun meer ervaren teamgenoten Eva Steenhuijsen, Myrthe Dekker, Roy Otten en Stijn Pleumeekers.

Om 10:15 (een kwartier later dan gepland) mocht Bena als eerste zijn kata’s (Wit 6 t/m 7 jaar) laten zien. Ondanks de spanning toch vier foutloze Heian Shodans. Deze werden allen beoordeeld met 3-0 winst en daarmee 90 punten in de ‘pocket’.

In de tweede pool hadden we 5 teamleden op 4 matten tegelijkertijd lopen. Spanning ten top. Dirkje liet in de categorie ‘Wit 10 jaar’ drie hele mooie Taikyoku Shodan’s. Ze voelde zich zo zelfverzekerd dat ze het aandurfde om Heian Shodan te lopen voor de laatste wedstrijvanen5jul15bd. Met alle wedstrijden gewonnen, zelfs tegen een Heian Niddan), behaalde Dirkje 90 punten op haar eerste vanentoernooi. Ook mede debutant Aïda Muhic liet drie strakke Taikyoku Shodan’s zien waarmee ze overtuigend de overwinning binnenhaalde. Hiermee haalde ook Aïda de maximale score van 90 op haar eerste vanentoernooi.

Op Mat 3 mochten Thijs en Leo hun kunsten op het strijdtoneel laten zien in de categorie ‘Geel 6 t/m 8 jaar’. Leo begon sterk met Heian Shodan en Taikyoku Shodan en behaalde daarmee overtuigend de overwinning. Ook de laatste twee liep hij goede Heian Shodan’s maar moest helaas zijn meerdere erkennen in zijn teamgenoot Thijs en de laatste tegenstander. Desalniettemin een mooie score van 70 punten voor Leo. Thijs begon rustig met twee Heian Shodans maar vervolgde met twee ijzersterke Heian Nidans (beide 3-0). Met veel trots nam Thijs dan ook zijn 90 punten in ontvangst.

vanen5jul15fOp dat zelfde moment liet Jaume in de categorie ‘Geel 8 t/m 9 jaar’ een mooie Heian Nidan zien gevolgd door twee Heian Sandans. Na deze 3 overwinningen sloot Jaume af met een sterke Heian Niddan waarmee de maximale score van 90 punten werd binnengehaald.

In poule 3 mochten Jelle en Mert meteen tegen elkaar strijden. Jelle’s Heian Shodan was net een maatje te groot voor Mert’s Heian Sandan. Jelle kon zijn ‘winning spirit’ vasthouden in zijn twee opvolgende Heian Nidans om vervolgens af te sluiten met een knallende Heian Sandan. Deze 3-0 overwinningsreeks leverde Jelle 90 punten op. Mert kon nog twee mooie Heian Sandan’s en Heian Niddan laten zien maar kon helaas maar twee kata’s verzilveren. Toch kan Mert terugkijken op een mooie score van 70 punten.

In de categorie ‘Oranje 9 jaar’ begon Stijn met een technisch goed uitgevoerde Heian Niddan. Helaas liep zijn tegenstander de kata net vanen5jul15ceven iets overtuigender en moest de winst met 1-2 aan zich voorbij laten gaan. Aangemoedigd door Sensei kon Stijn zijn verlies omzetten in winst door met veel overtuiging, snelheid en kracht drie mooie Heian Sandans neer te zetten. Hiermee kon Stijn met trots 80 punten in ontvangst nemen.

Ook Melih kon terugkijken op een goede wedstrijd. Hij begon in de categorie ‘Oranje 11 t/m 12 jaar’ goed met een Heian Niddan en vervolgde zijn overwinningsreeks met een Heian Godan en Heian Niddan. Hij sloot de wedstrijd af met een Heian Godan waarmee hij de maximale score van 90 binnensleepte.

In de 5e pool liet Eva zien dat ze een tandje te sterk was voor haar tegenstanders in categorie ‘Groen 11 t/m 12 jaar’. Met vier mooie Heian Sandans met elke een foutloze score van 3-0 kon Eva rekenen op een certificaat met 90 punten. Tegelijkertijd liep Roy in de categorie ‘Groen 12 t/m 15 vanen5jul15ajaar’ op een andere mat sterke Heian Niddans en Godans. Ondanks de goed uitgevoerd Godan moest Roy de overwinning aan zijn tegenstander laten. Maar toch kon Roy rekenen op een score van 80 punten.

Toegejuicht door het hele team mocht Myrthe als laatste het strijdtoneel betreden in de categorie ‘Blauw 10 t/m 13 jaar’. Myrthe startte heel goed met een Heian Godan. Dit smaakte naar meer want Myrthe sloot haar overwinningsreeks af met een verpletterende Heian Godan. Met trots kan ze terugkijken op 90 zeer verdiende punten.

Het team heeft laten zien dat ze ook onder zeer warme omstandigheden het niveau hoog kunnen houden. Hiermee mag iedereen met trots terugkijken op een zeer geslaagde wedstrijd. Allen gefeliciteerd met deze goede prestatie en tot de volgende keer.