Niet met lege handen

Zaterdag, 26 januari j.l. werd het 8e Elhatri Minitoernooi gehouden te Gestel. Jeugd tussen 6 en 15 jaar van verschillende karateclubs uit de regio streden in verschillende poules en op verschillende onderdelen om de felbegeerde bekers.

Bekers
Dit toernooi om topsportertjes in spé te stimuleren werd door de Stichting Topsport Elhatri (STE) georganiseerd en de gemeente Eindhoven maakte dit toernooi mede mogelijk door de bekers te bekostigen. Wat wij zeer waarderen.

Vrijwilligers
Met hulp van diverse selectieleden als scheidsrechter, de jeugd helpend tijdens de wedstrijden met het omdoen van rode en blauwe banden, aan de schrijftafels en natuurlijk niet vergeten de inzet van de coaches is het ons weer gelukt een geweldige sfeervolle 8e minitoernooi te houden.

De zaal
Natuurlijk begon dit toernooi weer op vrijdagavond met het klaarmaken van de gymzaal in Gestel, door diverse vrijwilligers. Het zag er dan ook weer perfect uit, inclusief de belangrijke afdeling: drinken en diverse versnaperingen, die te koop waren.

Wedstrijdorganisatiecommissie
Voor Mary begon deze vrijdagavond , als een slapeloze nacht, daar zij om 23.00 uur een telefoontje kreeg, dat sportclub Azmani  uit Nijmegen toch met zo’n 10 man/vrouw zouden komen. [Er was een kleine storing in de communicatie geslopen.] Maar natuurlijk met haar vaardigheid van het organiseren, is het allemaal goed gekomen en waren toch alle deelnemers weer in geschreven.

De ochtend
De sfeer was opperbest. Vaders, moeders, broers, zussen, opa’s en oma’s; iedere deelnemer had een schare toeschouwers meegnomen. De ochtend begonnen we weer met Kumité, [zodat de kata-leden lekker konden uitslapen]. Eerst de kleintjes die zich van hun beste kant lieten zien, met wat aanwijzingen van de selectieleden en coaches hebben zij door dit mini toernooi toch weer heel wat ervaringen op kunnen doen. Er zijn een paar leden die zo zenuwachtig zijn dit ze de dames van de wedstrijdtafel steeds vragen tegen wie ze moeten om de kans van slagen tot een succes te brengen. [Dit bleek uit het eind resultaat.] Ook al viel niet iedereen in de prijzen, toch verdiende zij een flink applaus van de BANKVRIJWILLIGERS [de toeschouwers].

De E.H.B.O. die ook weer aanwezig was, hoefde niet vaak in actie te komen. Er waren dan ook geen ernstige blessures.

Het hoogtepunt van de wedstrijden was natuurlijk het uitreiken van de bekers. Maar zelfs de kinderen zonder podiumplaats gingen niet met lege handen naar huis. Iedereen ontving een fraaie oorkonde ter herinnering aan hun deelname.

De middag
Na een korte pauze begonnen de kata-wedstrijden, 2 deelnemers te gelijk op de mat. Het is knap, wat zelfs de witte banders weer op de mat presteren, met Taikyoku Shodan en Heian Shodan. Ze waren soms zo druk bezig dat ze regelmatig in elkaar’s vaarwater kwamen, maar daardoor was de strijd er niet minder om en was het voor de scheidsrechters soms moeilijk te beoordelen. Al spoedig waren er op de velden drie winnaars per poule bekend, zodat we rond de klok van 15.00 uur met het uitreiken van de bekers en ookondes konden beginnen.

Het was weer een geslaagd toernooi, bedankt Sensei en vrijwilligers.