Terheijden

TERHEIJDEN – Een nieuw Kata en Kumite toernooi voor deelnemers van 7 tot 99 jaar. Dit toernooi werd gehouden in een sociaal cultureel Centrum “De Cour”. Een leuke locatie met in de zaal 1 wedstrijdveld. Met wat vertraging begon de wedstrijd met de WJKA regels. De wedstrijden worden beoordeeld door middel van punten. Iedereen liep apart en iedereen liep twee rondes. De punten die gegeven konden worden lagen tussen de 6,5 en 7,5. In de zaal lag geen mat maar een gewone vloer. Dat was voor sommige even wennen. Gelukkig was er een goede tribune die van alle kanten zicht had op het veld.

In de eerste poule mocht Shane laten zien dat hij hard had getraind. Hij mocht aantreden in poule 1, kata heren 7 tot 9 jaar. Shane mocht als laatste in de poule en kon daardoor zien wat en hoe zijn tegenstanders liepen. In ronde 1 had Shane een gemiddelde van 21,7 en in de 2e ronde een gemiddelde van 21,8. Shane stak met kop en schouders er boven uit en liep iedereen voorbij en behaalde 43,5 punten en dat was goed voor een 1e plek.

Aida mocht als tweede in haar poule 3, kata heren en dames 10-11 jaar. Aida mocht ook als laatste in haar poule aantreden. Hierdoor zag ze dat de ander deelnemers niet zo hoog scoorde. Aida haalde in de 1e ronde een gemiddelde van 21,9 en in de 2e een gemiddelde van 21,7. In totaal behaalde Aida 43,6 punten en dit was goed voor een 1e plek.

Hierna mochten Christopher en Pepijn laten zien wat ze konden. Beide zaten in een redelijke poule, poule 4 heren 12-13 jaar. Beide liepen ijzersterk en Christopher behaalde in de 1e ronde een gemiddelde van 21,5 punten en in de 2e ronde 21,2. Totaal behaalde Christopher 42,7 punten. Dit was goed voor een 1e plek. Pepijn behaalde in de 1e ronde een gemiddelde van 21,3 en in de 2e ronde 20,7. In totaal behaalde Pepijn 42 punten en dit was goed voor een 2e plek.

De laatste twee, Edwin en Bas, mochten aantreden in poule 6, kata heren 14-15 jaar. Beide liepen zeer goed. Bas behaalde in de 1e ronde een gemiddelde van 21,2 en in de 2e ronde 21 punten. In totaal 42,2. Dit was net niet genoeg voor een podiumplaats maar wel voor de 4e plek. Edwin liep in de 1e ronde gemiddeld 21,1 punt en in de 2e ronde 21,3. In totaal 42,4 punten. Edwin behaalde hiermee een 3e plek.

DSC_0301

Coach Casper is zeer tevreden over de prestaties van de Elhatri-deelnemers: “Iedereen liep goed, volwassen en strijdvaardig. Houdt dit niveau vast.”

Dit toernooi was de moeite waard, zeker voor de lage banders een goede uitdaging.