img_6748a

KAYL (LUXEMBURG) – Ook onze karateka’s Didi en Carlos hebben deelgenomen aan de Coupe de Kayl in Luxemburg.

Op zaterdag mocht Didi aantreden. Didi was laat in de middag aan de beurt in de categorie Kumite Female U14 50+. Didi begon sterk. Ze vocht stabiel en probeerde punten te maken bij haar Franse tegenstander. Haar tegenstander bleek uiteindelijk te sterk voor Didi en ze verloor haar eerste partij met 0-2. De Franse tegenstander was alle karateka’s te sterk en bereikte direct de finale, die ze uiteindelijk gemakkelijk won. Didi kreeg hierdoor een herkansing. Didi speelde haar tweede wedstrijd tegen een Belgische tegenstander. Ze vocht tactisch en gebruikte verschillende technieken. Didi won de tweede wedstrijd met 3-0. Haar derde tegenstander kwam uit Engeland. Allebei vochten ze goed, allebei wilden ze winnen. Didi maakte wederom een mooie ippon en won haar derde wedstrijd met 5-2. Ze haalde hiermee een mooie 3e prijs.

Op zondag mocht Carlos aantreden. Hij vocht in de categorie Kumite Male U18 -61kg. Carlos begon alert en zocht naar mogelijkheden om zijn Belgische tegenstander te verslaan. Mede dankzij een mooie ippon won Carlos de wedstrijd met 5-0. Zijn tweede tegenstander kwam uit Luxemburg. Carlos was in goede vorm. De partij kwam vroegtijdig ten einde. Carlos won de wedstrijd door een series van ippons met 10-0. In de derde wedstrijd speelde Carlos tegen een Duitse tegenstander. Allebei vochten ze assertief en doelbewust. Na een spannende wedstrijd pakte Carlos tot onze grote vreugde het winnende punt. Hij won de wedstrijd met 3-2. De finale was zenuwslopend. Carlos speelde tegen een van zijn gebruikelijke concurrenten uit België. Allebei wilden ze winnen en gaven ze het niet op. Carlos won na een bloedneus de finale met 7-6. Carlos is de welverdiende winnaar van Coupe de Kayl in zijn categorie.

Coach Carlos Senior en coach Layachi waren trots op Didi en Carlos en de mooie prestaties. Moe maar voldaan keerden het team zondag avond laat terug naar Eindhoven.

img_6753a