FERRARA, ITALIE – Afgelopen vrijdag 5 mei hebben 4 kata selectieleden deel aan de Wereldkampioenschap voor Clubs in Bologna te Italië genomen. Hiervoor zijn Jaume, Aida, Christopher en Milan naartoe afgereisd. Het ging met punten eliminatiesysteem. Milan moest als eerste en wist de eerste ronde in zijn poule van jongens 14-15 jaar met blauw-bruine band probleemloos te doorstaan en ging door naar de tweede en beslissende ronde waar hij het heel goed heeft gedaan en als eerste van zijn poule eindigde. Iets later was Christopher aan de beurt. Hij wist ook de eerste ronde te overleven in een redelijk grote poule van jongens van 12-13 jaar met blauw-bruine band maar strandde helaas in de tweede ronde waardoor hij jammer genoeg niet naar de derde en beslissende ronde doorging en niet tussen de prijzen viel. Terwijl Christopher bezig was, moest Aida ook op een andere mat beginnen. Zij doorstond ook probleemloos de eerste ronde van haar poule van meisjes 12-13 jaar met oranje-groene band en eindigde ook als eerste van haar poule in de tweede en beslissende ronde. Later was het de beurt aan Jaume wie ook in een vrij grote poule van jongens van 10-11 jaar met oranje-groene band zat. Hij wist ook makkelijk de eerste ronde te overleven maar haalde helaas niet genoeg punten om naar de derde en beslissende ronde te gaan waardoor hij ook buiten de prijzen viel.

Alle vier deelnemers hebben het hartstikke goed gedaan. Voor Milan, Aida en Jaume was het de eerste keer dat ze aan dit toernooi meededen. Ze vonden het spannend. Ze werden door Gustavo gecoacht en hebben het naar zijn mening allemaal het uitstekend gedaan. Hij is hartstikke trots op alle 4 deelnemers.

We hebben 2 nieuwe Wereldkampioenen voor Clubs tussen ons. Gustavo kijkt tevreden op een succesvol toernooi en is heel trots op zijn karateka’s die de naam van onze sportschool heel hoog hebben gehouden.

Jammer voor degenen die niet in de prijzen vielen maar ze zien het als een nieuwe ervaring en een leerzaam moment. Deelnemen is belangrijker dan winnen. Op naar het volgende toernooi!

Verder was het een korte verblijf in Ferrara maar iedereen vond het heel leuk en gezellig met de hele groep van deelnemers en begeleiders (ouders en broertje en zusje) die mee gingen.