symbool_link

link_ekf Europese Karate Federatie

link_Karate-DoBond_logofreshnew1 Karate-do Bond Nederland

Sport & regio

link_noc_nsf (Nederlands Olympisch Comité en Nederlandse Sport Federatie) – De site biedt informatie over alle mogelijk onderwerpen die met sport in Nederland te maken hebben. Sport.nl heeft nadrukkelijk de functie van wegwijzer in sportland.

link_ios De IOS is de overkoepelende organisatie van de twaalf provinciale sportraden.

link_ssnb Provinciale Sportraad

link_elhatri Budosporten Elhatri is de grootste karateschool in Eindhoven

Gezondheid & voeding

link_dopingautoriteit-logo Doping Autoriteit

link_eigen-kracht-banner Het programma Eigen Kracht (voorheen Lijf, Sport & Middelen (afgekort LSM)) is een preventieprogramma op het terrein van doping en richt zich specifiek op sporters in fitnesscentra en sportscholen.

link_voedingscentum Voedingscentrum

www.leefgezondcoach.nl Coach nodig? Welke vorm van bewegen past het beste bij u? En welke voeding? Gebruik de Leefgezondcoach (onderdeel van de campagne Kijk op Diabetes) voor een persoonlijk advies op maat. Goede beweging en voeding kunnen bijdragen aan het voorkomen van type 2 diabetes.

Sportmedisch

link_sportzorg Sportzorg.nl is een samenwerkingsverband tussen de Vereniging voor Sportgeneeskunde, de Nederlandse Vereniging voor Fysiotherapie in de Sportgezondheidszorg en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid Milieu. De ontwikkeling van de site is mogelijk gemaakt door het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport.

Sport en Wetenschap

link_knkf Het KNKF Kenniscentrum staat voor innovatieve, hoogwaardige kennisontwikkeling, advisering, training en opleiding op het gebied van krachtsport, sportspecifieke krachttraining en fitness.

link_mullier Het Mulier Instituut is het centrum voor sociaal-wetenschappelijk sportonderzoek in Nederland.

Overig

illustration.ashx MATS (Maatschappelijk Actief Totaal Sportief) heeft een duidelijke doelstelling: een stevige financiële bijdrage leveren aan de sportclubs, hun leden, supporters en vrijwilligers. Om dat doel te bereiken, heeft MATS een spaar- en kortingsprogramma ontwikkeld waarvan iedereen beter wordt! Het werkt als volgt. Je hebt jouw gratis MATS pas ontvangen. En met deze pas profiteer je van talloze aanbiedingen bij de partners van MATS: winkels, webshops en horecagelegenheden en ook grote landelijke ketens. Je vindt een greep uit de vele aanbiedingen op de matsjezelf website. Elke dag groeit het aantal aanbiedingen.

leergeld Vrijwilligers van Leergeld Eindhoven helpen gezinnen met financiële problemen om hun schoolgaande kinderen zo normaal mogelijk deel te laten nemen aan school en sportclubs en dergelijke.

link_digisport Website met informatie over alle sportverenigingen en accommodaties in Nederland, de sportbonden, spelregels, belasting etc.

www.nisb.nl Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen

www.mv-sportmeter.nisb.nl De M/V sportmeter bestaat uit een SCOREBORD en een DYNAMIEKMETER. Op het scorebord kunt u de actuele stand opmaken van uw club of bond over het aantal vrouwen en mannen en de onderlinge taakverdeling in het bestuur en sporttechnisch kader. In de dynamiekmeter krijgt u een advies over de manier waarop u (meer) vrouwen aan uw club/bond kunt binden.

www.fairplay.nisb.nl Quiz om sportiviteit en respect in de sport te bevorderen.

www.rijksoverheid.nl/ministeries/vws Website van het Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport.

link_gemeente Vereniging Sport en Gemeenten – Op deze site kunt u nader kennis maken met de organisatie, de doelstellingen, het beleid en de activiteiten van VSG, Vereniging Sport en Gemeenten.