EINDHOVEN – Op deze mooie lente zondag werd alweer het 31e Elhatri Minitoernooi gehouden. Dit toernooi is met name bedoeld om de jeugd van 6 tot en met 15 jaar ervaring op te laten doen met karatewedstrijden. Deze wedstrijd is daarom ook uitermate geschikt voor kinderen die eens willen weten hoe het is om wedstrijden te doen zonder dat ze bij de kataselectie zitten. En voor de selectie-leden een goed meetmoment om te zien hoe ze er voor staan voor de landelijke wedstrijden.

Vanuit de diverse Elhatri locaties deden in de ochtend Chloe Taleurs, Dakota van Veghel, Fay Roos, Hannah Wu, Liv Roos, Menne Klis, Ray-Jan Hoogstraten, Rosali van de Weijden, Sandor Toth, Sohaib Tikni, SuzieHon van de Weijden, Thanaa Tikni en YangNing Verheijen mee aan de individuele kata-wedstrijd. Voor de meesten was het de eerste keer dat ze meededen aan kata toernooi. En daarmee was het voor hun extra spannend om helemaal alleen op die grote blauwe mat te staan.

Vanuit de Elhatri kata selectie deden Arianna Zugina Cortez, Dirkje Passon, Dominique Lalji-Basten, Eva Steenhuijsen, Jaume Kelleners, Jelle Hageman, Khanhi Szeto, Kodai Senthivel, Myrthe Dekker, Nigel Kemper, Pepijn Bruins, Roy Otten, Stijn Pleumeekers en Thijs Dekker mee. Daarnaast mocht Aida Muhic zich aansluiten bij Eva en Myrthe voor de team kata. De jongens konden natuurlijk niet achterblijven en hadden eveneens een team gevormd. Het tweede kata team bestond uit Jelle, Jaume en Stijn die alle drie voor het eerste een team kata wedstrijd liepen.

Onze STE-coaches Anita Dekker en Matty Pleumeekers samen met Gustavo Huang zorgden voor de begeleiding van de 27 deelnemers en de kata-teams. De Elhatri Selectie-toppers Bas Bruijns, Lukas Hageman, Julia van Gennip en Christopher Huang deden dit keer niet mee met de wedstrijden maar mochten dit keer ervaring opdoen als scheidsrechter of wedstrijdorganisatie.

Het waren spannende wedstrijden en iedereen heeft met veel enthousiasme de wedstrijden gedraaid. We kunnen stellen dat iedereen een ervaring rijker is. Sommigen hebben een medaille weten te bemachtigen, sommigen hebben voor zichzelf tips gezien voor toekomstige wedstrijden, een enkeling moest een traantje wegpinken (en dat hoort er ook bij). Maar het is vooral goed te zien dat iedereen (ondanks alle spanning, en de soms overweldigende omgeving/publiek) veel plezier heeft gehad……En aan onze deelnemers die voor het eerst meededen zou ik willen zeggen “Alleen staan op die grote blauwe mat met alle mensen die je aan zitten te staren is een hele grote prestatie”.
Allen top gedaan en dat ik jullie de volgende keer weer mag zien!!!!

Een aantal van onze deelnemers vielen in de prijzen. Wederom was het Elhatri team het meest succesvolle team in de ochtend. Maar ook diegene die net niet in de prijzen vielen hebben goed werk verricht. De meeste mochten toch meer dan 2 ronden lopen. Een hele prestatie op zich.

Onderstaand een overzicht van onze medaille winnaars:
Dominique Lalji-Basten 1e plaats Cat2 Meisjes Wit-Oranje
Chloe Taleurs 2e plaats Cat2 Meisjes Wit-Oranje